I ett innovativt och nytänkande drag har Kamala Harris valt In-Game Advertising och inkluderar det populära spelet Fortnite i sin senaste politiska kampanj. Genom att använda spelet Fortnite, som har miljontals spelare över hela världen, siktar hon på att nå yngre väljare på deras egna arenor – bokstavligen. Harris och […]
Read MoreNyheter
Nå en Global Publik med In-Game Advertising
I dagens digitala landskap har det aldrig varit viktigare – eller enklare – att nå en global publik. En av de mest effektiva metoderna för att koppla samman med konsumenter världen över är genom In-Game Advertising (IGA). När spelindustrin fortsätter att växa i en rasande takt, erbjuder den en enorm […]
Read MoreVad är Content Native Marketing och varför är det effektivt?
Content Native marketing, även kallad Native Advertising eller på svenska Innehållsmarknadsföring, är en typ av digital marknadsföring där annonserna är utformade för att smälta in naturligt i det övriga innehållet på den plattform där de visas. Syftet är att skapa annonser som känns som en del av det redaktionella flödet, […]
Read MoreVad är In-Play och In-Game Advertising?
I takt med att den digitala världen fortsätter att utvecklas har varumärken och företag ett gyllene tillfälle att nå sina kunder på helt nya sätt. Ett av de mest spännande områdena inom digital marknadsföring just nu är In-Play och In-Game advertising – två kraftfulla verktyg som företag kan använda för […]
Read MoreHur fungerar Googles Ads?
Google Ads, eller Google AdWords som det hette innan namnbytet är kort och gott Sökordsannonsering. Det innebär att du annonserar för potentiella kunder som aktivt söker på Google efter det du erbjuder, alltså Googles annonsverktyg för att visa annonser i bland annat Googles sökresultat, och du betalar bara när någon […]
Read MoreHur fungerar egentligen en sökning via Google?
Det görs ungefär 8,5 miljarder sökningar varje dag på Google, enligt senaste uppskattningar. Detta motsvarar över 99 000 sökningar per sekund. Google är den mest använda sökmotorn globalt och dessa siffror fortsätter att växa i takt med den ökande internetanvändningen. Men hur går det egentligen till när du gör en […]
Read MoreDirektpublicering av tidsinställda inlägg på Instagram!
Instagram har lanserat en rad nyheter under årets första månader, både bra och mindre bra nyheter bör kanske tilläggas. Speciellt en av nyheterna har varit efterfrågad av både frekventa och mindre frekventa användare sedan länge. DIREKTPUBLICERING Är du ett företag eller byrå kan du nu äntligen publicera inlägg automatiskt. Det […]
Read MoreHar du en säker hemsida? Om inte riskerar du att rasa i din Google ranking!
Nu går det inte längre att skjuta upp krypteringen av trafiken på din hemsida. Google Chrome, som är världens populäraste webbläsare meddelade nyligen att de från och med juli 2018 kommer att flagga alla sidor som inte följer de nya rekommendationerna om krypterad trafik. Med okrypterade sajter menas alltså sajter […]
Read MoreAdlounge Hemsida Företag
Behöver ditt företag en ny hemsida och vill ha något som håller på lång sikt, byggt av en pålitlig och trygg partner och utan en massa tråkiga månadsavgifter? Då har du chansen nu! Vi har satt ihop ett paket anpassat både för det stora och det lite mindre företaget. Alla […]
Read MoreWordPress Hemsida till Fingerkroken Oskarshamn
Henrik Nilsson som länge stått vi spakarna vid Restaurang Fingerkroken Oskarshamn har nu helt tagit över verksamheten, som tidigare ägts av Coop Oskarshamn. Henrik har även tagit över verksamheten av Torpet (Golfrestaurangen, Skorpetorp Oskarshamn) som i samband med övertagandet har byta namn till Fingerkroken Golferstaurangen. Henrik vill satsa mer på […]
Read More